Jaris träning

Försökte skriva ett långt inlägg imorse ang Jaris träning och det gick ju bra med den här jävla appen är ju värdelös så gick inte att publicera... Blir så less!! Här kommer en kortare summering av hans träning, utan bild...

Märkte att han  gärna ställer huvudet utåt i vänstervarvet när jag longerar och jag förstod inte varför. Men har fått tips om att han antagligen inte är stark nog att gå på böjt spår än och är i obalans och att han då ställer huvudet utåt för att just hålla balansen. 
Så nu blir det longering på större volt, i hagen, ska försöka bygga upp en volt så jag kan löslongera och så lite promenader för att stärka honom. 

Longerar i hagen imorse på stor volt och det gick faktiskt mkt bättre! Så jag fortsätter med det på honom och sen tror jag att desto längre vi kommer med träningen så kommer det gå bättre för sen när man kan tömköra honom kommer det ju inte bli lika mkt böjt spår och man kommer kunna jobba honom på helt annat sätt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0