nått var inte som de skulle

Borstade hästarna imosre innan ja tog ut som sen fick dom gå och käka lite medans jag mockade. Tog ut Jari för att longera och ha sadel på honom. Gick hur bra som helst att sadla och sen longerade jag honom i höger varvet och de gick hur bra som helst men så fort jag böt till vänstervarvet så stack han bara, skulle göra bocksårång och sparka mot mig. Kunde knapp ta in honom och klappa honom på högersidan så vart han nervös. Tog av sadeln och försökte longera då MEN de hjälpte inte utan de va precis samma sak igen...
Så jag tog in honom i hagen igen och då blev han lugn. Ska försöka imorn igen och se hur de går... Vill komma på varför han betedde sig som han gjorde...!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0