mina mål med hästarna i vår

 
skrev ju igår att jag fått en massa inspiration! Tänkte skriva lite mål jag har med hästarna här under våren och fram till sommarn.
 
Gail
Komma igång med henne igen efter den extremt långa vilan (som jag har lite dåligt samvete över) börja i skritt och bygga upp muskler igen, nu ser hon ut som jag vet inte vad... '
När hon har kommit igång ordentligt så är de äntligen dax för lite hoppning. Ska börja med att få henne att förstå hur man tar sig över ett hinder i gallopp och inte i trav, bara de är ju en stor utmaning ;)
Kommer börja redan nu på en gång med at rava över bommar och gör låga hinder men slutmålet är riktiga hinder!
 
1. Komma igång och bygga upp muskler
2. Klara av att rida i samlad och kontrollerad gallopp
3.  Hoppa på riktigt hinder till sommaren!
 
 
Gyoni
Men honom är de mer miljöträning och allmän träning och förberedelser inför inridning.
 
1. Träna på presseningar och att gå över och på saker.
2. Klara av att ha sadel ordenligt spänd runt magen utan att bocka
3. Kunna longera honom i båda varven och få han att koncentrera sig på mig
 
Jari
Även med Jari är det mljöträning och förberedelser inför inridning men med honom vill jag även få till lite inkörning
 
 1. Presseningar och saker som låter för att bygga upp hans självförtroende
2. Komma igång ordentligt med longering och kunna börja lägga till hjälper från marken
3. Sadel och selar och påbörjad inkörning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0