min bebis är halt

Imorse när jag kom ut så va jag och hämtade ensilage, i Gyoni och Jaris hage, för att ge till Millan o Gail. Då kom Jari fram och skulle hälsa och så medans Gyoni bara stod vi ett träd och inte ens kollade åt mitt håll...
Sen visade de sig att Gyoni va halt! Och de va inte så lite heller, han ville hest inte gå fast ha skulle in till mamma och få snutta lite...
Så jag fick in honom så han fick va inne en stund med Gail och sen gick jag igenom honom och hittade inget sår eller benbrott men sen när jag klämde lite högre upp så reagerade han. Så han har väl antagligen fått en spark eller halkat och sträckt låret/rumpan.
 
Egentligen skulle han väl stå inne men pga omständigheterna så fick han gå ute ändå. Men han verkar inte bry sig om att Jari vill leka utan står och vilar ist vilket känns bra :) Men ikväll får nog snåpojkarna stå innne i varsin box :)
 
Gårdagens härj i hagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0