de är inte alltid bra med 18 minusgrader

de blev inte så lyckat igår med min trick träning..... kan var aeftersom jag gjorde de inne i boxen och Gyoni ville inte låta Jari vara när jag skulle hålla på med honom och vise versa.... Så de vart inte så jätte mkt gjort.  Men Jari svarade bättre på mina försöka än Gyoni iaf, så ska se ifall jag får tid att träna dom imorn och på söndag :) Ska även ta på sadel på dom och spänna åt i helgen samt ta några promenader.
 
 
Gick dess ärre inte så bra med utsläppet imorse... Eller jo utsläppet gick bra men sen va allt bara kaos! Vattnet hade fryst så fick inge vatten till hästarna, var tvungen att åka hem till mamma och pappa och fylla dunkar. När jag väl kom hem igen så såg jag att Millan blödde från underläppen. Så fick försöka hålla fast henne och se, vilket inte är så lätt, man gör inte vad man villl med en häst på runt 500kg ;)
De såg inte så jätte farligt ut men ringde  veterinären för att dubbelkolla och hon sa så länge de inte verkar forsa blod och hon äter och dricker så ska de inte va någon fara. Känns alltid så skönt med en andra åsikt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0