dax att börja planera inför framtiden

De va lite halv jobbigt att ta in hästarna igår kväll... Millan har nämligen börjat med att gå iväg från grinden när man kommer och sen går hon bara iväg och ställer sig mitt i hagen under ett träd.... Fattar inte varför?! Eller jo kanske, tror de kan ha och göra med att hon vill slippa trängas och så med dom andra två herrarna, men då tr jag att hon borde komma fram när dom andra två har gått in men de gör hon ju inte.... Men hon kommer och möter upp en när man ska hämta henne och har gått en bra bit in i hagen... De är nått hon inte är nöjd med, frågan är bara vad??
 
De gick alldeles utmärkt att ta ut dom imorse iaf! Sen försökte jag mig på longering av Gyoni men han förstår ju inte riktigt hur man ska bete sig så de vart bara 5 min ;) sen tog jag ut Jari och longerade honom i ca 10min.
Ska försöka lägga upp ett träningsschema och planera lite vad jag ska göra och hur. Så att alt bli rätt för både Gyoni och Jari. Vill ju börja longera Gyoni och få honom att förstå hur man gör och sen även tömmköra/köra in både Jari och Gyoni. Fast vi får väl se hur de blir med de, måste han någon som kan hälpa mig :) Och sen måste jag läsa på noga hur man ska göra så jag själv vet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0