det går framåt

De har varit en toppen vecka på hästfronten, sedan i lördags har allt bara flutit på och ingen är mer glad än jag!
Har äntligen kommit över min rädsla, trava/galoppera på Gail, de har varit ett stort problem sedan jag ramlade av henne och slog mig riktigt ordentligt för snart 2 år sedan...
 
Nu kan jag trava i hennes tre olika lägen utan att jag får panik. Eftersom hon är "gammal" travhäst så kan hon ju trava så himla snabbt! Men nu känner jag mig trygg och säker igen, så jäkla kul! DE har blivit 4 pass sedan i lördags och alla har gått bra.
 
Ida var över i måndags kväll och då skulle vi se om de gick att hänga i sadeln på både Jari och Gyoni. Dom är ju sadelvana för länge sedan och vana vid att jag står på marken och hänger på dom. Men nu va de dags för stigbygels-häng.
Jari var som vanligt den som är lite mer kritisk och nervös så han hoppade upp i luften en gång och kickade bakut. Gyoni tog de mer lugnt och sansat och kollade mest.
Försökte longera dom i skritt efteråt men Gyoni var totalt ointresserad av mig.... Så nu har jag byggt en liten longervolt i Lillhagen så jag har honom instäng, då fungerar allt så mkt bättre :)
 
Så ikväll blir de ett pass på volten för dom bägge två, sadel och dinglande stigbyglar + bett. De går framåt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0