allt jag vil göra, eller ja nästan iaf!

 
Nu när vårat kök äntligen är klart snart så känner jag att jag vill komma igång med Gail igen! De är så himla mkt jag vill göra med hästarna men de finns ju liksom ingen tid... Eller, jo! De skulle finnas mer tid om jag inte va så förbaskat mörkrädd, och vågade vara ute längre på kvällen. Då skulle jag kunna rida/träna någon av dom på morgonen och sen mocka och fixa allt annat på kvällen. Men samtidigt så orkar man kankse inte mocka när man kommer hem från jobbet och är trött?? Vilka problem man har ;)
 
 
De jag skulle vilja komma igång med är först och främst igångsättning av Gail. Skrittrundor och longering. (men går ju inte att longera nu när de bara är regn och lera överallt...) För att senare kunna börja med trav och gallop, när jag känner mig redo och vågar igen! Sen vill jag verkligen prova att hoppa med henne. Hon ycker att de är så kul att hoppa över stockar i skogen så de vore kul att se hur hon är att hoppa hinder med. Kan tänka mig att hon kan va lite hetsig och inte vilja ta lugn och samlad gallop utan bara rusa på.... MEN vi får se när vi kommer så långt ;)
 
 
Med Millan vill jag komma igång med longeringen igen och lite skogspromenader. Men de är ju ett helsike nu som sagt...
 
Gyoni ska jag träna lite allmänt, på typ de mesta. Han har ju blivit så himla mkt lugnare de senaste månaderna, sen vi flyttad i princip. De känns som om han har kommit till ro.
Vill börja träna mer med transport. Att åka lite själv och lära honom att de inte är farligt att backa av transporten!! ;) Sen vill jag börja vänja hon att gå själv eller helt enkelt vara ifrån mamma några timmar per dag för att vänja honom lite innan den riktigta avvänjningen.
 
Sen vill jag börja ta promenader med honom med och även börja longera lite smått och kanske göra lite markarbete. Han har ju gått med när jag longerat Gail tidigare så de borde inte va nå större problem, eller så är de de de vet man ju aldrig när de gäller unghästar! ;) Men lite fram, backa, stop är ju inga problem :)
 
 
Skulle kunna skriva hur mycket som helst vad jag vill göra med hästarna men känns inte som att alla som läser kakse är så intresserade av allt hästsnack! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0