i did it

Hade ut Millan igår på fm, började med att borsta henne och lägga på sadelfilten, sen la jag på sadeln på ryggen på henne så hon fick gå runt med den bara liggandes löst alltså. Sen Spände jag ett hål, och longerade henne en stund och spännde ytterligare ett och så höll jag på till sadeln va så åtspänd som den skulle.
Då va de dax för tränsning och uppsittning. Hon ville inte stå still först men när jag väl kom upp sen så gick allt ur bra som helst :)

Idag blir de nog lite mer träning av Millan om de slutar regna och kanske lite pyssel me den andra busen med :)

Fick lite sovmorgon idag iaf, Eva skickade sms imorse att vi inte behövde åka hem så tidigt för hon hade gett hästarna hö. Så skönt att slippa stressa dit ibland när vi har sovit här hos mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0