Lördag

Gick upp rätt tidigt och började med att städa ur hästboiden där vi har alla ridgrejer. La undan sommartäcken, plockade iordning lite och sopade av.
Sen tvättade jag Gails vintertäcke som va hur skitigt som helst, Antaglien aldrig tvättat... Men nu ser de lite bättre ut iaf, hon får ha de i vinter om de behövs så får de bli ett nytt till nästa år :) Tvättade lite extremt smutsiga fluctäcken också... nån som hade rullat sig i koskit...!

Efter de blev de en mysig ridtur på min lilla skrutt. Tog en lite längre skritt runda som slutade upp hos Matte, (där Tobbe och han höll på med att fixa badtunnan) precis när jag kom dit så bar de fram en soffa och hade precis tänt "grillen". Så de blev nygrillad hamburgare i en gammal soffa, med Gail ståendes brevid. Hon stog och lyssnade på radion som va på för fullt. Så söt!! :)
Sen red vi hem igen och tvättade vintertäcket en tredje gång efter att ha spolat av det med högtryckstvätten ;)

På kvällen drog vi hem till mig och va barnvakt tsm med Eve, kollade film, käkade chips och drack lite vin, lördags mys med andra ord! :)


Min två finaste! ♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0