Dagens långritt

Ridturen gick riktigt bra! Det tog ca 2 timmar att rida ända hem faktiskt, och dom hade lovat soligt och fint väder, men inte då! Kallt och mulet... Men de gick som sagt riktigt bra ändå :)


Gail fördig packad och påklädd inför ritten

Mulet väder på flygfältet...

Träffade på Udri och Freyr på vägen. Snackade med undri och han klippte med öronen och kollade på mig som om han kände igen mig :)


Va hem till Ida och lämnade lite paket :) (så snygg man är med säkerhetsväst ;) ser ut som en ritkigt köttbulle ;)

Vi käkade lite gigantiska äpplen

När vi kom fram fick Gail ett varmt täcke och en massa uppmärksamhet!:)

Gail fick gå omkring i trädgårn medans jag och Tobbe drog iväg på markanden. Pappa skulle vara lite "hästvakt" eftersom han ändå skulle vara ute och fixa, men han fick inget gjort för när han va inne i verkstan eller i garaget så spang hon bara runt och gnäga och skrek. Så han fick vara med henne och plocka lite äpplen och sånt för då följde hon efter honom precis hela tiden och då va hon lugn ;)
Sen när jag klev ur bilen för att öppna grinden så visslade jag på henne och då vände hon på huvet såg att de va jag, gnäggade och sprang emot mig. Söt den där lilla krabaten! :)


Hästen lastad och klar!

Hemresan gick riktigt bra och hon är riktigt lätt att lasta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0