Såhär va mitt 2011!!

Januari
Red mkt på Randver och va på rally för första gången. En tripp till Åland i hög feber. Knutmasso gånger 2 som blev spårat. Första med Carro och Sandra, galen bilfärd till ladan, full som en kastrull och stod och hängde vid korvkisoken med Tobbe halva natten;) (mamma jobbade i kiosken då)
Knut nr2 blev lite mer draatisk,blev ovän med Hanna och pajade handen på en flaska. Dansade och åkte hem arg som ett bi. De va faktiskt så att Tobbe skjutsade hem mig...




Februari
Va hästvakt i Strömgärde under en vecka. Va på min första Almofest. Drack för mkt vin och mådde inte als bra... Hem sent och upp tidigt för att mocka ett stall med 8 hästar. Skötte stallet bra och hästarna brev ridna men de va en som inte tyckte de så jag fick nog. Slutade och började vara mer hos Lotten istället.


Mars
Den berömda Englandsresan! Ett härligt gäng, mycke fest och roligheter :) Roligare resa får man nog aldrig vara med om...
Efter england blev livet lite mer komplicerat ett tag, mkt rykten men Matlida och jag klarade upp de hela rätt bra :) En vecka efter england va jag här (hemma hos Tobbe) vi kollade på film och de hela slutade med att jag blev kvar här och de är jag glad för! :)
27 mars är vår dag! <3



April
Påskens månad. Köpte min fina Gail Obell den 26e.
Firade påsk med familjen. Kämpade på med skolan och allt som skulle hinnas klart...

Lite magrare då än nu... ;)

Maj
Studentskivor såklart! Hade riktigt roligt på dom men hade lite otur att min skiva va precis dan innanst udentkryssningen, inte mycke nyktert denna månad heller! Så är livet som student ;)
Men den va rolig trots en massa sklit in i de sista med nationellt prov i fysik mm. Usch!

Min underbara klass + teknikerna ;)

Juni

Antagligen den lugnaste månaden på hela gymnasie tiden. Inte mkt att göra bara oroa sig för vad man skulle ha på sig på studenten. Studenten kom och de va väl ändå inte så jätte märkvärdigt tycker jag, hade trott de skulle va roligare men hela dan va en ända lång väntan... Men när vi äntligen blev utsläppta ur skolan så känndes de bra! Och inte trodde jag när jag började på Brux att jag på min student skulle åka i en bil full med fordonskilla! Men så blev de och kul hade vi :) Kvällen ska vi inte ens tala om, den sltade med att när jag skulle kliva ur bilen och gå in så backade jag runt hela bilen... och då kan ni ju gissa i vilket tillstånd jag va i ;)
den 4e åkte vi med Gail till hingsten Sambesi! :)


jag har aldrig sagt att jag är normal ;) Sambesi

Sen har vi dom där tre hemska dagarna! Dom värsta dagarna i mitt liv (än så länge) Jag hade ju fått jobb nere i Örebro på en hästgård där allt verkade perfekt. Och så kom den dan jag väntat på i flera år, den dan jag skullle åka dit. De va hemsk, först säga hejdå till Tobbe och sen åka hela den långa biten dit. Fler som ringde på vägen och jag blev mer och mer ledsen... Vi kom dit, vi handlade mat och mamma, pappa och alex åkte och jag bara grät. Dan efter va de jobb och jag fick mestadels vara för mig själv, vilket va precis de jag inte alls behövde. Jag va ensam och fick bara göra skit görat, mocka, leda hästar fram och till baka, mocka ridhuset medans de andra red, tvätta besvärliga hästar mm... Så den kvällen fick jag nog! Jag pratade med Anna och sa att jag ville hem. Pappa kom och hämtade mig dan efter och redan när jag ringt samtalet hem och sagt att dom skuklle hämta mig så släppte allt. Jag va inte längre ledsen utan jag mådde hur bra som helst. Och den natten va de åska och regn oväder. De va hemsk att sitta där i min stora lägnehet ensam och övergiven när åskan va så nära och regnet bara vräkte ner...

Men sen kom jag hem och levde livet som arbetslös! Va mkt ute med Gail, jobbade lite här och där när jag fick chansen.





Juli
Jag fick äntligen jobb! De va Dialect, jag började där tsm med Carro, Sandra och Lisa men till slut blev de bara jag som vart kvar och jag är glad att jag kämpade på för nu går de ju hur bra som helst. Trodde inte att de va min grej från början men de va bara å bita ihop, kunde inte visa andra att jag va sämre än dom.
Pappa fyllde 60, de firade vi i Berkinge med mat, tårta och en massa folk :)


Syskona Backlund + papap och lilla Elin :)  Ja så här livat kan de va ;)

Augusti
Tobbe och jag drog iväg till Gotland på en veckas semester :) Vi hade varmt och skönt väder, kollade på raukar, Hoburgsgubben, klättrade på husryggen och spelade minigolf.
Tobbe och Matte hämtade hem husbilen efter mycke om och men.




September
De va en ganska lugn månad. Vi firade 6 måndare med bio och lite käk på Max ;) Millan som hade gått som sällskap till Gail, medans Leika va på betäckning,åkte hem. Ja va och red lite grann hos Lotten och Gail och ja va ute och for runt i skogarna. De va också i den vevan som jag åkte av och slog mig ganska så illa men tack vara min säkerhetsväst så klarade jag mig rätt bra ändå.



Oktober
Oktober började bra, med en resa till Riga med jobbet. Hade konferens, käkade god mat, va på coola Skybar och dansade och drack (igen). Hade riktigt roligt på den resan!
Jag va ut på en långritt med Gail, här ifrån Kilby och hem till mig i Vattensta. Tog ca 2 timmar i lugnt tempo. De va en ritkigt kall dag men de gick bra och efter de fick
Gail gå och beta i trädgårn medans jag och Tobbe åkte på marknad. :)

Den 16e åkte vi till Knutby och hämtade hem Millan! Jag och Tobbe köpte henne då. REdan dagen efter va han ute på henne för första gången :)
Vi byggde om hästhuset till en större lösdrift och sen hände nått som inte borde ha hänt om vi fått reda på allt när vi köpte Millan... Tyvärr så sitter de kvar lite än idag men de ska vi nog kunna lösa!!

Vi åkte till Åland med Carro och Timmy och den dan slutade i Uppsala på krogen, men de va ju en viss herre som somnade i soffan så vi tog tidiga bussen hem ;)

Jag va med i en tävling som Nokia hade och jag vann mig en ny telefon en N9a :) Vann även en VIP biljett på Tiesto i globen (som jag kommer skriva mer om uder december). Jobbet gick lysande och allt bara rullade på :)





November
De va fest i Uppskedika. Dialect gänget + några till röjde gärnet på förfesten och överlevde en väldigt jobbig taxifärd och dansade loss på festen!

Jag sålde för över 100 000 i Tb!! :D



December!!

Tog en bussresa till Lübeck med älsklingen min. Julmarknad va de vi skulle ner för men de blev väl mest köp av annat ;) Men de va trevligt och skönt att åka bort bara vi för en gång skull.

9e: Julbord med jobbet så ännu ett spårat Dialect team! Kul och full fart på de flesta :)
10e: Utgång i stan med lite härligt folk (full igen)
11e: Min födelsedag! Trött som ett as, sov typ hela dan och käkade tårta ;)
Den helgen va de full rulle vill jag lova!

Helgen efter va de dax igen, Tiësto i globen!! Nokia bjöd på precis allt och vi va, fulla från kl 2 på em till vi kom till hotellet kl 4 på mogonen. Åter igen va de en riktigt rolig kväll/natt! Eller ja större delen av natten/morgonen spenderades i telefon (inte riktigt vad jag hade tänkt mig)

Sen va de då julen... Med mkt mat och en massa paket! :D De enda jag önskade mig va en ny läderrem till min sadel och de fick jag såklart INTE... Men showercrem och bodylotion har jag i massor, om nån känner sig lite torr så hojta till ;)
Annandag spenderades på Kista galleria, mkt folk trångt och elädigt. Hittade lite grejer ialla fall.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0