allt inom samma kategori

plockade med mig lite gamla skor hem från stallet igår, så idag har jag gjort rent dom och tagit fram städ och slägga. Sen blev de lite bankning och de går rätt bra får jag säga :) bara de att städet är lite för litet och de är fast så de rör sig inte så de gör lite ont i händerna ;) Ska nog försöka skaffa mig ett annat, ett riktigt hovslagarstäd ;p

Va till stallet nu på em och motionerade lite hästar. Tog ut Kolan på en riktigt härlig skogsrunda. De va så skönt att rida på i högt tempo och känna hur han verkligen fick jobba av sig lite och samtidigt ha kul :) Han va så svettig när vi kom tillbaka så de såg ut som om nån hade hällt en hink vatten över honom :p
Freyr fick jobba lite på volten. Eller lite och lite han blev ganska så rejält svettig ;) Lite stel är han så vi får jobba lite med mjukgörandeövningar så ska de nog bli häst av honom me ;)

Snart blir de lite grillat och sen är de bara ta racercykeln till stallet igen och jobba lite nån till häst får se hur många de blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0