Jari vs Gyoni

Måste skriva lite om gårdagens träning av jari, jag vart ¨så himla nöjd! :)
Först blev den en lite promenad påskogsvägen, träna stopp och backa, vilket gick super bra!
Sen vart det longering med spö, har aldrig haft spö men de visade sig att de va ett väldigt bra reskap på honom! Han travade åt båda hållen hur fint som helst, stannade när han skulle, töltade lite och jag började med lite träning med att flytta för skänkel, från marken. Också det gick riktigt bra! Så de känns så himla bra med honom just nu de bara går frammåt!! :)
 
Träningen med Gyoni går inte fullt så bra tyvärr... Han vill inte riktigt lyssna och ge mig hela  sin uppmärksamhet utan tar gärna chansen att försöka gå åt ett annat hål eller bara inte göra nått. Och jag har väldigt svårt att hantera sådanna situationer vet inte riktigt hur jag ska göra och bete mig... Så jag har bestämmt mig för att de får bli mest miljöträning med hon ett tag fram över. Skippa longering och sådant och bara köra på sadelvana, skogspromenader, preseningar mm. Blir ju bra de med och då får ju jag lite varjerad träning av dom och inte bara samma varje dag :)

Kommentarer
Postat av: amanda

Haha jo det stämmer bra! Som tur är så köper jag den tillsammans med två andra och det är en av dem som kommer ha ansvaret ;)

2013-02-13 @ 08:21:57
URL: http://candimandi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0