skola, hästar, foder och föl

jaha då sitter man här på jobbet. Har haft en lektion idag och dom hade matte prov, hur kul är de liksom?? Nu har jag inte lektion förens 11.30. Har vartit en massa strul med scheman hit och dit och folk som säger olika saker fram och tillbaka. Men nu har jag fått förklarat för mig vilket jag ska gå efter och de känns ju bra de iaf! :)



Eftersom att Gail har börjat fylla på mer mjölk i juvret så är de nog dax snart för fölning!!! :) Ska ju egentligen va om 3 veckor men de kan ju bli tidigare. Så ikväll ska vi antagligen hämta "grindar" eller vad de nu är hos Jocke så vi kan bygga boxar så gott de gå och sen ska dom få stå inne om nätterna utifall att liksom.

Millan har ju fått börja äta mer ensilag och i förrgår va hon jätte lös i magen antagligen för att hon käkade typ 7kg på en och samma gång blev lite för mkt för magen kanske. Men igår såg de bra ut och då va de lite ensilga och sen 5kg hö. Har ingen riktigt koll på om hon åt upp allt eftersom att de inte va jag som släppte ut dom... Men idag är de dax för ensilage igen och lite hö får hon nog med. Bäst så kanske ;)


hoppas på en liten skäck! Men färgen spelar ju egentligen ingen roll, men man kan ju få önska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0