tur att pappa finns!!

 
Allt gick inte ritkgit som planerat imose...
 
Flyttade över Millan o Gail till lillhagen och gav dom hö. Gail gnäggade och sprang runt som en dåre och va allmänt galen!
 
Tog ut Jari först till hagen, gick hur bra som helst. Tog sen Gyoni och gick med honom till Millan och Gails hage för att han skulle få snutta lite innan han skulle till Jari. Men J blev helt förtvivlad och srang runt, runt som en tok, så tillslut fick jag gå tillbaka med Gyoni och när jag va precis nästan framme vid grinden hoppar J över tråden och fastanar såklart och river ner en stolpe...
 
Jag går in med Gyoni och J följer efter till en början tills Millan och Gail börjar gnägga och då rusar han dit! Jag får försöka springa med Gyoni så gott de går, eftersom han är halt, till tråden som ska sitta över vägen eftersom den inte är uppsatt. Få fasten precis när Millan och Gail kommer rusande genom hagen till oss och efter kommer Jari, fast på utsidan. Får fast Jari i grimskaft och sen vill inte Gyoni röra sig ur fläcken....!
 
Jag fick ringa pappa så han fick komma och hjälpa mig eftersom jag inte ens kan rubba Gyoni. När pappa kom gick de mkt bättre och vi fick in båda småpojkarna i hagen och lyckades laga staketet rätt bra också!
 
Sen va de bara in och byta om för mig, hann inte med någon mockning eller lättare övning med dom små... MEN är glad att de inte blev värre än de blev!!
 
TACK PAPPA!!! :)  ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0