lite morgon träning av Jari

Satan så kallt de va imorse! De va 13,7 minus när jag käkade frukost vid halv 7, jag som hade hoppats på att de äntligen skulle bli lite vår, men inte då! Bara snö kallt och eländigt!

Tränade iaf Jari imorse och det gick ganska så bra, fröst ville han inte ens lyssna och knapt gå framåt när jag hade spänt fast longergjorden och spänt fast tömmarna i tyglarna. och jag tog tag i tömmarna och skulle gå framåt men han fattade antagligen inte alls... Fast jag liksom höll som om jag hade honom i grimskaft...

Började med att longera honom som vanlig i longerlina med tömmarna fast satta på ryggen. Sen tog jag ner dom och hade både tömmar och linan och de gick oskcå det mkt bra. Sen knäppte jag loss linan och använde bara tömmarna och de gick ganska så bra. Men det behövs verkligen mer träning på det, MEN han är ju som sagt bara inte ens 2 år och då är de nog inte så lätt att förstå och lära sig allt på en gång ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0