krångel i stallet!

Blir inget blogtgande alls på helgerna eftersom att de finns så himla mkt annat å göra...! I helgen har jag hunnit med att jobba på lördan och efter de blev de massage av Millan o Gail, mockade, tvättade och städade, drack vin och snackace skit. Sen fick hästarna stå inne för första gången sen de rymde och de kunde ju ha gått bättre....
Millan hade en massa sår på benen, och på kroppen och va alldeles stirrig när jag tog ut henne. Så Freyja har alltså bitit och sparkat henne inne i boxen och hon har inte kunnat komma där ifrån... Sen i hagen va de inte alls som vanligt heller utan de va bråk och kiv...

Men vi provade inatt igen och då fick Millan ha täcke på sig och lindade ben. Men de va samma panik imorse och när jag tog ut bara Millan för att lugna ner henne och ge henne mat på sidan om så sparkade Freyja i väggen flera gånger så jag va tvungen att springa och ta ut henne s¨hon inte skulle förstöra dörren! Så vi kommer alltså bli tvungna att skicka hem henne över vinter... tyvärr!!! Hon är ju så himla mysig annars men går de inte att ha henne och Millan i samma box utan bråk så funkar de inte! Tyvärr, hur trevlig som helst att rida och pyssla med men fungerar de inte att ha dom tsm så är de ju så, måste ju tänka på Millan. För hon blir stressad av att stå inne längre stunder normalt sätt och nu blir de ännu värre...
 
Får se hur de blir ikväll om dom får gå ute eller om jag vågar ta in dom....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0