fredag!

de va ju flera dagar sen jag skrev sist, får ta och skärpa mig kanske?!
 
Vi fick vårat kök hem kört i onsdags men allt va ju bara kaos! Och nu har de blivit en massa fel så ska ringa och skälla på dom idag igen,....
 
Millan har ett sår i karleden som går enda ner ii trakten... Så hållerr på och gör rent och bandagerar men de är ju inte de lättaste när dom går ute i leran.... ska ringa och beställa grus nu på lunchen så kanske dom kan komma med de redan idag eller i helgen så jag äntligen kan få ha dom inne om nätterna och då kanske de går att få bättre kontroll på såret också!
 
VA ut och red en liten sväng på Freyja imorse, bara lite mjukgörande en tält sträcka och en gallop sträcka sen mer mjukgörande, hem och stretcha. Va ju en vecka sen jag red henne nu, pga allt regn, jakt och allt med huset, så tog de rätt lugnt!
 
I helgen ska jag fixa klart "stallet" upp med skivor på väggarna, in med markduk, grus och spån sen kan dom få stå inne och ha de bra om nätterna :) :)
 
Så i helgen har jag lite att göra, ska ju också bygga kök, tvätta, städa och hinna träffa min fina MAtilda om hon vill såklart ;) Sen blir de lite 18-års firande ikväll också! Sen ska jag hinna med att rida Gail, Freyja, träna Gyoni och promenera millan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0