en hemsk morgon

Vaknade på absolut sämsta sättet imorse! Av att nån knackar på dörren kvart i 6 och frågar om vi har hästar, 2 stora och ett föl och att dom har rymt. Alla möjliga tankar snurrade runt i huvudet medans jag klädde på mig. Kom ut och såg att dom tagit sig ut ur boxarna (fösta natten inne och dom rymmer....) Började ropa och hörde att någon gnäggade tillbaka. Ropade och ropade , gick ut i skogen och letade men ingen häst. Tobbe körde iväg för att leta, pappa kom med ficklampor och Beth va ockås med. Tillslut ringde Tobbe och då stod de på en åker drygt 1km bort. De hade allså gått 1km längs stora vägen(!!!!!) Va bara tur att alla klarsde sig!
Fast när vi kom fram för att hämta dom va ju inte Freyja med.... Men de va bara att ta dem vi hade hittat och börja gå hem, först på grusväg sen stora vägen. Hem till grannen och sen kunde vi gå genom hans hage fram till våran. Släppte in hästarna i hagen och såg att de stod en bil och blinkade med varningsblinkers, de va grannen) Så när tobbe körde in på uppfarten såg jag att Freyja spang på vår grusväg. När dom andra hästarna fick syn på henne blev de full fart på dom med. Men jag fick tag på henne och kunde lugna ner henne och sen fick alla gå i samma hage idag!
 
Gick igenom allaihopa och de vara bara Millan som hade skrapsår och haltade lite. Sen när jag åkte såg jag att Millan och Freyja låg ner i hagen, antagligen väldigt trötta efter allt som hänt. Och stackars Gyoni orkade knappt gå när jag skulle leda dom hem. De är jobbig att vara 5 mån och ute på rymmen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0