stackars små hästar

Vet inte riktigt vad jag ska börja skriva om men får väk börja med morgonen! Vaknade halv 8 och skulle upp och ge hästarna mat och när jag kikar ut genom fönstret är de bara vitt!! Varflör skulle de komma mera snö? Helt jäkla onödigt!! De som precis hade börjat torka upp och hästarna som fäller vinterpälsen som tokar. Men antar att snön inte kommer vara långvarig som tur är :)
Gick ut till hästarna och dom sprang runt som galningar i hagnen och va himla orolig så tänkte jag skulle göraordning maten och sen ta in dom. Så jag gjorde mat och skulle gå ut igen och då har dom ssmå live gått in och ställt sig i huset själva, perfekt! :)

Så de va bara å stänga in dom slänga in mat, hö och vatten. Sen plocka av Millan hennes dyngsura regntäcke, Leika hennes dyngsura täcke och stackars Gail fick jag borta av al snö och is ifrån :/ Men sen fick dom fleecetäcken så dom skulle torka och sen hade dom de så bra så :)

Dom har inte fått gå ut än för Millan har inte käkat upp sitt hö så jag passade på att mocka åt dom, borta av dom ordentligt. Lossande hur mkt päls som helst! Sen fick Millan på sig ett nytt täcke ett Ulltäcke :) Så nu ska hon väl hålla värmen tkr jag :)

Dom får nog komma ut i em om de inte fortfarande är snöstorm då ;) Visst nu är de fint väder men de blåser galet mkt fortfarande...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0