körkort + kolan...

Så jäkla skönt! Klarade både teori och körprovet idag så nu har jag äntligen mitt körkort! :) Nu kan jag äntligen släppa den biten och börja träna mina fina och underbara hästar igen!! :) Ge dom all min tid.

Efter provena va klara så shoppade vi loss lite. Jag va in på Hööks och köpte en longergjord, ett grimmskaft, en westernfilt och lite godis till busarna :) sen vidare mot gränby och där blev de två par leggins, två linnen och en tröja :)

MEN bara för att de va en alldeles perfekt och bra dag så måste ju nått hemskt hända också.... Ida ringde mig och berättade att Kolan min förra sköthäst som jag red i 6 år och fick en riktigt speciell relation till, gick bort imorse... Han hade tydligen fått tarmvred och veterinären va där och kämpade med honom men han klarade sig inte så kl 3 inatt så ansåg de att de inte fanns nått annan utväg än att han fick somna in.... 
 
Så jäkla hemsk, så mkt som jag och han har varit med óm tillsammans, vi fixade oss ur hans fång med massage dagligen och när han blev bättre tog vi promenader varje dag och tillslut va de dax för ridning och då gick allt som en dans. Jag höll han i trimm och han mig! En riktigt liten buse med egen vilja men ändå hur snäll som helst! Fart och fläkt, gallopp va de roligaste han visste och de va inte många som förstod hur han skulle tas, men jag visste och jag ångrar att jag inte fortsatte där för din skull, då hade du kanske lev idag! ♥ Men så är de och är iaf så himla glad att jag följde med Ida till stallet den där fredagkvällen för nån vecka sen och fick pyssla om dig en sista gång!

Älskar dig Kolan! ♥ Gråter för dig idag! Men vet att du har de bra med Nattis, Therna och Göte däruppe i de blå! :´( ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0