Gails träning

Fixade stallet nästan klart imorse och sen longerade jag Gail. Först 5 min på plogad mark, enbart skritt bara något travsteg, sen gick vu ut i djupsnön och där blev de 5 min i skritt. De är ju viktigt att inte gå för fort fram efter så lång vila som hon ändå haft!
 
Jenny har ju bara ridit henne två ggr än så länge och de har bara varit i skritt. Så vi får nog fortsätta med skritt till efter nyår, kanske blir lite trav med om hon känns bra och vill :)
Ska försöka bege mig ut nästa helg och klättra lite med henne, är ju bra för muskeluppbyggnad! Eftersom att jag nu jobbar 12 dagar av 14 och även till 18 varje vardag så hinner jag inte riktigt med några ridturer på kvällen eller morgonen så de får bli longerirng och träning av Gyoni istället. Så får Jenny sköta ridningen ett tag :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0