Söndagen så här långt

Tog lite sovmorgon idag, gick upp och käkade frukost med familjen vid typ 10, sen gick vi upp och la oss igen, bägge två somnade om och så vaknade vi av ett sms 12.15... Haha, men vi sov bra iaf.
Va ut och hämtade Leika och Gail och så verkade jag bakhovarna på L, verkade fram igår men eftersom jag är så förkyld så va de rätt jobbigt att stå framåt lutad så länge så fick de bli bakbena idag :)

Borstade och sadlade Gail för en lite ridtur. Tänkte hon skulle få gallopera av sig lite och så blev de, MEN hade sagt till henne att vi skulle ta lilla runda idag men jag ångrade mig när vi galloperat en bit för hon kändes så himla pigg, så jag tänkte att vi skulle ta den längre svängen.
Så när vi kom till stället man svänger in till lilla rundan så svängde hon, men inte jag, så jag tappade balansen for av henne (fortfarande i full gallop) rak emot en stapel med timmer... De sista jag han tänka inna jag for av va "håll i tygeln". Jag han precis vända mig om i farten så att jag fick smällen från stockarna på hjälmen och i ryggen. Reste mig upp fort som sjutton för att känna att allt va bra och att Gail inte gjort illa sig!
Hoppade upp igen och red den lilla rundan hem.

Kan ju säga att jag är riktigt glad att jag använder ridväst för hade jag inte gjort de hade jag nog inte suttit här och bloggat... Västen klarar verkligen stora smällar, för hade jag varit utan hade jag nog knäckt ryggen skulle jag tro.
Så mitt råd till all som är ute och rider använd hjälm och säkerhetsväst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0