Planen för morgon dagen!

Tänkte berätta lite om morgondagens planer.
Uppstigning 8.15, frukost och på klädnad. Sen ut och försöka fånga min lilla vildhäst. Borsta henne ordentlige och göra henne riktigt super fin! Sadla, packa sadelväska och på med reflexer. Sen börjar den långa ridturen från Tobbe och hem till mig. Har ett litet stopp på vägen och de blir hemma hos Ida. Så Gail kan få dricka lite och vila inna de äs asfalts väg i 3 km... Men de ska nog bli hur bra som helst, kommer bli lite galopp på stubbåkrar, mkt skritt, lite hoppnig över diken och kanske att vi träffar på hästarna i Strömgärde, ska rida precis i åkerkanten mot deras hage. Så då kanske jag får se Hrappe, Fabbe, Freyr, Undri, Kolan, Tindra, Strimma och Therna :) HAr ju inte sätt dom på typ 8 månader så de va ett tag sen... Få se hur Gail tar de, kanske bli hel sprallig om de kommer en massa hästar i full fart på ndra sidan staketet ;)

När jag kommit hem ska Gail få gå och strosa omkring lite i träggårn, sen ska Tobbe komma och hämta mig och dåska vi ner på markande. Efter de ska Gail lastas och så bär de av ut till Lunda igen.

Jonny fyller år imorn också så lagom tills jag kommit hem och lastat av henne så blir de lite födelsedags fika :)

De är så här jag tror de kommer gå till, de ska bli kul att se hur de verkligen kommer bli :p

         
    Therna                       Kolan                 Fabbe
  
  Hrappe                      Undri                    Strimma

 
  Freyr                    Tindra

Saknar faktiskt de små busarna ibland! Men kan inte rå för att de blev som de blev... Men hade jag inte lsutat där hade jag kanske inte heller haft Gail idag... Men en dag ska jag träffa er igen och de kommer bli hur bra som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0