dag2 del2: ridturen

Jag skrev förr "solen skiner och då går de alltid bra". Idag gick de inte precis lika bra som de brukar... Tog ut Fabbe en sväng och till en början gick de bra. Sen blev han rädd för något och började springa(i skogen)i all snön vilket jag inte va fullt så berädd på så jag åkte ner i backen. Som tur va så landade jag i mjuk snö och lyckadades precis missa ett träd.
Men de va bara upp igen och fortsätta. De gick riktigt bra tills vi på vägen tillbaka (också i skogen bland en massa snö) sjönk ner i en grop och han belv rädd snubblade upp på fötter igen och bar iväg i den djupa och tunga snön. Den här gången hade jag inte riktigt lika bra tur som första gången för jag hanmnade på nått vis så jag slog i ryggen mot ett träd, jag slungades typ in i de på nått vis (?!) tappade luften men de  va bara upp igen och få tag på hästen. Nu va de inte alls långt kvar hem så jag hoppade upp igen. När vi hade gått över ett litet dike och skulle upp för en liten kulle (hade typ ridit 20m) så fick jag lite obalans och på nått vis så fick hästen fart igen, men den här gången hann han inte ta många steg förens jag ramlade av, denna gång mer kontrollerat.
Jag hoppade upp igen och red hela vägen hem utan nåra mer krusiduller! Jag åkte alltså av tre gånger på en timme! Men jag red faktiskt barbacka så de va ju inte så konstigt, men de va inte vilka enkla avsittningar som hellst!


Fabbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0