thoughts

Hola! Idag har jag faktiskt mkt jag MÅSTE göra!! MÅSTE skriva fysikrapporten, göra matte, läsa svenskboken, kemi uppgifter, läsa Fe... de är säkert mer jag borde göra men orkar inte tänka på allt!!! Är så sjukt mkt att tänka på och komma ihåg.... samtidigt som man har sina egan problem att tänka på och allt man vill göra förutom skolan... ibland undrar jag verkligen hur livet skulle vara om jag valt och gjort på ett annat vis. Hur skulle mitt liv ha sett ut om jag valt att gå på ett annat gymnasium? Hur skulle det vara om jag valt andra vänner? Hur skulle livet se ut om jag valt fotbollen framför hästarna? Hade jag varit en helt anna person, eller hade jag varit som jag är nu? Hur är jag nu igentligen och hur var jag förr? Är de någon skillnad?
De är inte direkt särskillt ofta som jag funderar på sånnt här men just idag slog det mig... hur ser mitt liv igentligen ut? Gör jag de jag vill  göra eller har jag bara fastnat? Jag tror iaf att jag gör det jag vill, de ända sättet att veta är ju att känna efter, villket jag gjort.... och vad jag kommit fram till är att jag vill göra mer, prova fler saker, utvecklas... Utvecklas på ett vis som jag själv vill, lära mig det jag vill, göra de jag själv vill och allt detta vill jag göra i min egen takt, utan press och klagomål. Det finns inget värre än taskig kritik när man försöker lära sig, när man försöker förstå! Det viktiga är att man försöker och vill, sen spelar de ingen roll hur de bli i slutändan, man har iaf visat att man vill och har försökt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0